رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

 

  تعدادی از دولت های کوچک (غالبا جمعیتی کم تر از 1 میلیون نفر و البته کره شمالی) وجود دارند که موردی از ویروس کرونا در آنها به چشم نخورده است. اما در این میان کشور های ترکمنستان و تاجیکستان هم هستند که هنوز موردی را به ثبت نرسانده اند. آیا این امکان وجود دارد که آنها مبتلا شده اند و به هر دلیلی آماری ارائه نداده اند یا واقعا به این ویروس مبتلا نشده اند؟

  به نقل از سایت https://thediplomat.com/ که انزوای ترکمنستان تا حدودی با کره شمالی مقایسه کرده است، ترکمنستان با کشور هایی که منبع بزرگ آلودگی هستند، فاصله زیادی دارد. به لطف مسافران کمی که به این کشور می روند میتوان به این گفته خوش بین بود که ویروس کرونا هنوز به این کشور وارد نشده است، اما ضعیف بودن کادر درمان این کشور را نباید فراموش کرد، این احتمال وجود ارد که آنها قادر به تشخیص این ویروس نباشند. در حالی که این کشور هیچ آمار مبتلایی را ثبت نکرده ولی به نظر نمی آید اقدامات پیشگیرانه جدی در نظر گرفته شده باشد و یا زحمتی برای آن کشیده شده باشد. گزارش هایی در مورد برخی محدودیت های حرکت داخلی گزارش شده است و به گفته وزارت امور خارجه ایالات متحده، عشق آباد ورود افراد غیر شهروندان را ممنوع کرده است و هیچ پرواز تجاری بین المللی برای خارج کشور وجود ندارد.

 

  اما در تاجیکستان شرایط طور دیگری است، این کشور با محدودیت های سفرهای خارجی روبرو است. رئیس جمهور رحمان همچنان در مجامع عمومی به طور گسترده ظاهر میشود، در میان زنان با لبای های سنتی میرود و یا کودکان را در آغوش میگیرد. تاجیکستان در اوایل ماه مارس (6 هفته پیش) اعلام کرد که ورود شهروندان از 35 کشور (که در آن زمان موارد ثبت شده ویروس کرونا داشته اند) را مسدود می کند، همچنین افرادی که از سابر کشور ها وارد میشوند باید تا 14 روز در قرنطینه باشند، بلافاصله این محدودیت ها اعمال شده اند. همچنین به درخواست وزارت بهداشت تاجیکستان به دولت امریکا برای مقابله با وریوس کرونا، کمک هایی از جمله تجهیزات محافظ شخصی (ماسک، دستکش، روپوش های ویژه، عینک و ...) دریافت کرده است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی