رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

 

کیف / مسکو / مونیخ (dpa) - بر اساس اطلاعات از مینسک، در بحبوحه تنش های شدید در درگیری اوکراین، نیروهای روسی در حال حاضر در بلاروس می مانند. به گفته ویکتور کرنین وزیر دفاع بلاروس، تمرینات نظامی مشترک باید با توجه به درگیری با غرب ادامه یابد.

این وزیر گفت که این تصمیم توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو حاکم بلاروس گرفته شده است. هر دو جمعه و شنبه در مسکو ملاقات کردند.


مانور دو کشور هم مرز با اوکراین قرار بود روز یکشنبه به پایان برسد. تمرینات مشترک کوچکتری از ژانویه آغاز شده است، اما بر اساس اطلاعات مینسک، مانور اکنون ادامه دارد. در غرب، این نگرانی وجود دارد که روسیه در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین به عنوان بخشی از مانورهای بلاروس است. از سوی دیگر، رهبران نظامی هر دو کشور بارها تاکید کرده‌اند که استقرار نیروها صرفاً برای اهداف آموزشی است، هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

« وزیر دفاع بلاروس گفت که عمدا به سمت جنگ سوق داده می شود.» از نظر وی، تمرینات مشترک بیشتر با روسیه، همچنین در پس زمینه وضعیت متشنج در شرق اوکراین ضروری است.

تشدید تنش در مناطق درگیری
در همین حال، وضعیت در مناطق خط مقدم در شرق اوکراین همچنان رو به وخامت است. جدایی طلبان تحت حمایت روسیه در مناطق دونتسک و لوهانسک گفتند که روستاها از نیمه شب چندین بار گلوله باران شده اند. بر اساس گزارش ها، دو غیرنظامی کشته شدند.

ارتش اوکراین به نوبه خود از نقض آتش بس کنونی توسط ده ها شورشی خبر داد. روز شنبه ارتش از کشته شدن دو سرباز دولتی خبر داد. هر دو طرف یکدیگر را مقصر خشونت می‌دانستند. اطلاعات مربوط به منطقه درگیری را نمی توان به طور مستقل تأیید کرد.

در مناطق شرقی اوکراین دونتسک و لوهانسک، در نزدیکی مرز روسیه، نیروهای دولتی مجهز به غرب از سال 2014 با جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه می‌جنگند. بر اساس برآوردهای سازمان ملل، بیش از 14000 نفر تا کنون در این منطقه کشته شده اند، منطقه جدایی طلب یک طرح صلح از سال 2015 با میانجیگری فرانسه و آلماناسجاد شده را اجرا نمی کند.

تعداد تخلفات افزایش می یابد
به گفته ناظران بین المللی، تعداد نقض آتش بس به شدت در حال افزایش است. بر اساس بیانیه یکشنبه شب سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در منطقه لوهانسک، 975 تخلف از جمله 860 انفجار مشخص شد. 591 مورد تخلف برای منطقه دونتسک گزارش شده است که 535 انفجار را شامل می شود. این ارقام به وضعیت روز جمعه اشاره داشت.

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرده است که پس از مرگ دو تن از ساکنان روستای پیونرسکویه (سوخودیل) در منطقه لوهانسک، اقدامات جنایی را آغاز خواهد کرد. جدایی طلبان تصاویری از یک خانه کاملا ویران شده منتشر کردند. آنها ارتش را به تلاش برای پیشروی از رودخانه Seversky Donets در نزدیکی مرز روسیه متهم کردند. با این حال، آنها هیچ مدرکی ارائه نکردند.

جدایی طلبان همچنین هشدار دادند که ارتباطات سیار و اینترنت ممکن است از کار بیفتد. همچنین ارزیابی وضعیت در محل برای ناظران دشوارتر خواهد بود. کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در مورد این تحولات "بسیار نگران" بود و از طرف های درگیر درخواست کرد تا توجه بیشتری به جمعیت غیرنظامی نشان دهند.

توصیه کنفرانس امنیتی مونیخ:
درگیری های جدید و تنش های جدی روسیه و غرب نیز تعیین کننده مذاکرات در کنفرانس امنیتی مونیخ در آخر هفته بود. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو شامگاه شنبه در حاشیه این نشست در ARD "Tagesthemen" گفت: همه نشانه ها نشان می دهد که روسیه در حال برنامه ریزی برای حمله تمام عیار به اوکراین است. او از ادامه استقرار نظامی صحبت کرد. همانطور که روسیه می گوید هیچ نیرویی خارج نمی شود، اما نیروهای جدید در حال اضافه شدن هستند.

بر اساس اطلاعات غربی، روسیه بیش از 150 هزار سرباز را در مرز با همسایه اوکراین جمع آوری کرده است. با این حال، رهبری در مسکو طرح های حمله را رد می کند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز به بی‌بی‌سی گفت: «متاسفانه، باید بگویم که طرحی که می‌بینیم چیزی است که واقعاً می‌تواند بزرگترین جنگ اروپا از سال 1945 باشد.» همه چیز نشان می دهد که این طرح از جهاتی از قبل شروع شده است.»

 

لینک خبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی