رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

نام علمی ویروس کرونا چیست؟

 

آبا نتیجه منفی در آزمایش COVID-19 به نشانه سالم بودن است؟

    با استفاده از آزمایش تشخیصی CDC، نتیجه منفی به این معنی است که ویروسی COVID-19 در نمونه فرد یافت نشده است. در مراحل اولیه عفونت، این امکان وجود دارد که ویروس شناسایی نشود.         

 

آیا هوای گرم جلوی شیوع ویروس COVID-19 را خواهد گرفت؟

     هنوز مشخص نیست که آب و هوا و دما بر گسترش COVID-19 اثر میگذارد یا خیر.برخی ویروس های دیگر مانند سرماخوردگی و آنفولانزا بیشتر در ماههای هوای سرد گسترش می بابند اما این بدان معنا نیست که بیمار شدن با این ویروس ها در ماههای دیگر غیر ممکن است. در این زمان، مشخص نیست که با گرم تر شدن هوا انتشار COVID-19 کاهش میابد یا خیر. در حال حاضر تحقیقات گسترده ای در مورد قابلیت انتقال، شدت و سایر ویژگی های این ویروس در حال انجام هست.

(در سایتی خواندم که اگر گرما چنین تاثیری روی ویروس بگذارد آیا این گرما در تمام نقاط زمین احساس میشود؟ یا اگر چنین است چرا کشور هایی که روی خط استوا هستند مثل سنگاپور که دمای 32 درجه را تجربه میکنند و 89 مورد مبتلا دارد. اما سرعت شیوع این بیماری در آب و هوای گرم کمتر میشه)

در صورت بیمار بودن باید از تماس با حیوانات خانگی یا حیوانات دیگر خودداری کنیم؟

       در هنگام بیماری، حیوانات خانگی یا حیوانات دیگر را مراقبت نکنید. اگر چه گزارش نشده است که حیوانات اهلی یا حیوانات دیگر مبتلا به COVID-19 شده اند، اما انواع مختلفی از کرونا ویروس ها میتوانند باعث ایجاد بیماری در حیوانات شوند و دیر بین انسان ها و حیوانات دیگر گسترش یابند.

(لازم نیست که حتما شما مبتلا باشید، حیواناتی مانند سگ ها را نباید در شهر های آسیب پذیر از خانه خارج کنید. بزاق دهان انسان یا حیوان، مدفوع سایر حیوانات آلوده شده، دستمال ها و یا ماسک های آلوده هنگامی به پای حیوانات خانگی برخورد کنند میتوانند به راحتی با بینی آنها نیز تماس پیدا کنند و بعد از حیوان خانگی شما نوبت به خود شما خواهد رسید.)

 

 آیا زنان باردار مبتلا به COVID-19 در معرض خطر عواقب نامطلوب بارداری هستند؟

        ما در مورد پیامدهای بارداری نامطلوب در زنان باردار با COVID-19 اطلاعاتی نداریم. در موارد ابتلا به عفونت با سایر کرونا ویروسهای مرتبط [SARS-CoV و MERS-CoV] در دوران بارداری، از بین رفتن حاملگی، از جمله سقط جنین و زایمان است. تب های بالا در سه ماهه اول بارداری می تواند خطر بروز نقایص خاص هنگام تولد را افزایش دهد. [منبع]

 

آیا آنتی بیوتیک ها میتواند بیماری کرونا ویروس را درمان کنند؟

    خیر، آنتی بیوتیک ها عفونت های باکتریایی را درمان میکنند و نه ویروس ها را، برای درمان عفونت های ویروسی ما به آنتی ویروس ها نیاز داریم. کرونا ویروس در حال حاضر ضد ویروسی ندارد، زیرا نوعی ویروس جدید است، دانشمندان هنوز هم سعی در ساخت ضد ویروس آن هستند.

درمان علائمی مانند تب، سرفه یا درد با داروهای لازم بهترین کار برای مدیریت بیماری است.[منبع]

 

آیا ماسک صورت شما را از کرونا ویروس محافظت میکند؟

     ماسک جراحی ممکن است مانع از گرفتن کروناویروس نشود، زیرا ویروی میتواند از منافذ عبور کند، چنین ماسکی ممکن است برای افراد آلوده به بهترین وجه کار کند، زیرا باعث میشود قطرات تنفسی در هوا پخش نشوند. ماسک ها و به خصوص ماسک های N95 برای کارکنان بیمارستان ها و یا افرادی که از بیماران مراقبت میکنند مناسب تر است. حقیقت این است که این ماسک ها برای کسانی که هرگز از آن استفاده نکرده اند، راحت نیستند.[منبع]

 

آیا سیاه پوستان احتمال ابتلا به کرونا ویروس کمتری دارند؟

      هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. این ایده برای آن ایجاد شده که تعداد موارد ابتلای کمتری در آفریقا گزارش داده شده است. توضیح قابل قبول تر این است که موارد کمتری در معرض آن قرارگرفته اند، همچنین آب و هوای گرم در مناطق استوایی تکثیر ویروس را کند تر میکند. [منبع]

 

      دوره نهفتگی ویروس کرونا 2 تا 14روز یا 0 تا 27 روز

      برای دیدن آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اینجا کلیک کنید این آمار روزانه بیش از 15 بار ویرایش میشود تا آخرین اخبار جهان را در اختیار شما قرار دهد.

 

   ویروس کرونا چه مدت در هوا و بر روی سطوح زنده می ماند؟

نظرات  (۱)

سلام.

من تو این مباحث تخصصی ندارم ولی میدونم کرونا هم خانواده سارس و مرس هست و وقتی این دو ویروس(سارس و مرس) عین کرونا همه گیر شدن با گرما کاملا از بین رفتند.

بنابراین احتمالش زیاده که اینم با گرما از بین بره...

پ.ن: وبت‌ عالیه...

پاسخ:
این مطلب رو بخون اگه دوست داشتی


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی