رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

 

ترامپ میگوید مردم فکر میکنند کرونا ویروس جدید در ماه آوریل آینده از میان میرود. متخصصان میگویند این اتفاق میتواند روی دهد. اما صرفا این خوب نیست.

گزارشگر جوشا رابرتز از رویترز:

   ویروس کرونا در ووهان چین سرچشمه گرفته وتا کنون بیش از 1000 نفر را در 26 کشور به کام مرگ فرستاده است.

   پرزیدنت ترامپ میگوید مردم و رئیس جمهور چین فکر میکنند ویروس کرونا در ماه آوریل از بین خواهد رفت.

   ویروس کرونا و ویروس های تنفسی مانند آنفولانزا در هوای گرم و مرطوب عقب نشینی خواهند کرد.

   اما با این حال اگر ویروس کرونا به خاطر آمدن بهار عقب نشینی کند باز هم زمستان خواهد آمد و احتمال بازگشت آن هست.

   ترامپ در دیدار با استانداران امریکایی گفت: "من دو شب پیش با رئیس جمهور شی - برای افراد حاضر در این اتاق صحبت کردم ، و او احساس اطمینان بسیار زیادی می کند. ذکر شده ، تا آوریل یا در ماه آوریل ، گرما ، به طور کلی ، این نوع ویروس را از بین می برد".

 

 

پنج مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه

 

   آرزو های ترامپ و شی برای از بین رفتن ویروس کرونا در ماه های پیش رو بی اساس نیست.

   یکی از متخصصان بیماری های عفونی به نام Amesh Adalja در مرکز امنیت بهداشتی جان هاپکینگز به این مورد اشاره کرده بود که این ویروس مثل اکثر ویروس های آنفولانزا جزء بیماری های فصلی هستند. و این ویروس ممکن است با خارج شدن از فصل بهار و ورود به فصل تابستان خنثی شوند. (مثل آنفولازای خوکی ،مرغی یا آنفولانزایی که در گذشته از کشور افغانستان وارد ایران شده بود.) همانطور که میدانید در فصل سرما ویروس های کرونایی شیوع پیدا میکنند و با پایان فصل سرما و شروع فصل های کم از بین میروند، ولی احتمال بازگشت این ویروس در آینده دور از انتظار نیست.

 

    هفته گذشته ، S&P Global پیش بینی مشابه ای را ارائه کرد ، اظهار داشت که انتظار دارد شیوع کرونا ویروس "در سطح جهانی در آوریل 2020 تثبیت شود ، و تقریباً هیچ انتقال جدیدی در ماه می روس ندهد."

همچنین او گفت در بدترین حالت در ماه می شیوع این بیمار متوقف خواهد شد و در صورت خوش بینی در ماه مارس این اتفاق خواهد افتاد.

 

آماندا سیمانک ، اپیدمیولوژیک در دانشگاه ویسکانسین در میلواکی:

ویروس های آنفولانزا در هوای خشک و خنک بهتر زنده می مانند. از این طریق فصلی هستند که در درجه هوای سرد تر یک لایه پوشش محافظ ژله ای را تولید میکند به طوری که ویروس را محاصره میکند و در تماس هوا سخت میشود. و به این طریق میتواند زنده بماند تا از بدن شخصی خارج شده و در بدن شخص دیگر منتقل شود.

 

استفان مورس ، اپیدمیولوژیک در دانشگاه کلمبیا:

در حالی که ژنهای ویروس آنفولانزا از طریق فرآیندی به نام رانش آنتی ژن تغییر می کنند، کرونا ویروس ها تا حدی مستعد یرای جهش ژنتیکی هستند.(از طرفی هر بار جهش ژنتیکی میتواند یک نوع کرونا ویروس جدید ایجاد کند. زمانی ویروس جدید وارد بدن بشود سیستم دفاعی بدن باید راه مقابله با آن را از نو کشف کند. برای همین هیچ واکسن آنفولانزایی به طور 100% توانایی از بین بردن کرونا ویروس ها را ندارد.)

 

 

https://www.telegraph.co.uk/

 

آمار لحظه ای بیماران کرونا ویروس (nCoV)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی