رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

 

     سازمان بهداشت جهانی از صنایع و دولت ها میخواهد تا تولید تجهیزات محافظت شخصی (PPE) را افزایش دهند، تا بتواند نیازها و درخواست جهانی را برآورده کنند.

     سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داده است که اختلالات شدید در عرضه جهانی تجهیزات محافظت شخصی ناشی از افزایش تقاضا برای خرید موجب هراس، احتکار . سوء استفاده سودجویان شده و زندگی ساکنین کره زمین را در معرض خطر ویروس جدید کرونا و سایر بیماریهای عفونی قرار داده است.

      کارکنان بهداشت و درمان برای محافظت از خود و بیمارانشان در برابر آلودگی و آلوده کردن دیگران، به تجهیزات شخصی خود متکی هستند. اما کمبودها باعث شده پزشکان، پرستاران و سایر کارگران خط مقدم به دلیل دسترسی محدود به وسایلی مانند دستکش، ماسک های پزشکی، دستگاه تنفسی، عینک، محافظ صورت و لباس و پیشبند، در معرض خطر ابتلا از بیماران COVID-19 باشند.

       دبیر کل WHO: "بدون تامین زنجیره امنیت، خطر برای کارکنان مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان جدی است. صنعت و دولت ها باید به سرعت برای تقویت عرضه، سهولت دسترسی و محدودیت های صادرات و اقدامات لازم برای جلوگیری از سوداگران و احتکار اقدام کنند. ما نمیتوانیم COVID-19 را بدون حماست از کارکنان بهداشتی متوقف کنیم."

       از زمان شیوع COVID-19 قیمت ها افزایش داشته است. قیمت ماسک های جراحی شش برابر شده اند، دستگاه های تنفسی N95 یه برابر شده اند و لباس های آن دوبرابر شده است.

       WHO تا کنون نیم میلیون دستگاه تجهیزات محافظت شخصی را به 47 کشور جهان ارسال کرده است. اما تجهزات به سرعت در حال کاهش هستند.

       بر اساس تخمین بهداشت جهانی، 89 میلیون ماسک پزشک، 76 میلیون دستکش و 1.6 میلیون عینک در هر ماه برای مقابله با COVID-19 تقاضا خواهد شد. بر این اساس این سازمان به صنایع درخواست داده تا میزان تولید خود را 40% افزایش دهند.

       این سازمان راهنمایی جدیدی جهت استفاده منطقی و مناسب از PPE را در محیط های مراقبت های بهداشتی ارائه داده است تا موجب کاهش درخواست ها شود.

 

       از زمان شروع COVID-19 سازمان بهداشت جهانی لوازم PPE را به کشور های زیر ارسال کرده است.

       کامبوج، فیجی، کیریباتی، جمهوری دموکراتیک خلق لائوس، مغولستان، نائورو، پاپوا گینه نو، ساموآ، جزایر سلیمان، تونگا، وانواتو، فیلیپین، بنگلادش، بوتان، مالدیو، میانمار، نپال، افغانستان، جیبوتی، لبنان، سومالی، پاکستان، سودان، اردن، مراکش، ایران، الجزایر و ....

 

 

www.who.int 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی