رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

 

        به گزارش ایسنا دکتر کیانوش جانپور در این باره اظهار داشت: "ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم مشاهده شده که به محض دریافت گزارش، تیم های شناسایی و مدیریت بیماریهای واگیر و تیم های واکنش سریع در شهر قم مستقر شدند و طبق پروتکل های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد. در میان نمونه های ارسالی، آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونه های ارسالی، آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به ویروس کرونا مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفولانزای تیپ B اعلام شده است. وی افزود مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این مورد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید."

       بعد از شایعات فراوان در مورد شیوع ویروس کرونا در ایران امروز 30 بهمن 98 وزارت بهداشت مبتلا شدن دو نفر در شهر قم تائید کرد. چند ساعت بعد از این خبر با فوت شدن این دو هموطن، ایران در آمار کشته شدگان جهانی ویروس کرونا مشترکا با کشور هنگ کنگ بعد از چین رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

با توجه به این که این ویروس میتواند 14 روز به صورت نهفته در بدن فرد تکثیر شود و قربانی علائم بیماری را نداشته باشد سرعت در انتشار این ویروس در صورت رعایت نکردن بهداشت فردی میتواند بسیار زیاد باشد. با توجه به تحقیقات انجام گرفته باید این نکته را در نظر گرفت که شدت بیماری با توجه به سن فرد و قدرت مقابله با آن در افراد مختلف متفاوت است.

این بیماری تا کنون قربانی زیر 10 سال را نداشته است، و افراد مبتلا به این ویروس که با سن 10 تا 40 سال، تنها 0.2 درصد احتمال مرگ دارند. این در صورتی است که در افراد بالای 80 سال نزدیک به 15% احتمال مرگ وجود خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کیند.

طبق آمار جهانی در چنین شرایطی احتمال وقوع و انتشار این ویروس به صورت گسترده ای در افراد غالبا جوان امکان خواهد داشت و توصیه میشود در صورت مشاهده چنین علائمی آن ها را جدی بگیرید و با بهداشت فردی از مبتلا شدن سایرین به این ویروس جلوگیری کنید. همچنین با قرنطینه کردن نزدیکان و کسانی که احتمال بیمار شدن دارند و جلوگیری از ورود این افراد به اماکن عمومی میتوان تا حد زیادی جلوی انتشار این بیماری را گرفت.

 

این گزارش از نهاد های رسمی ایران منتشر شده و در آمار های بین المللی سایت های مختلف جهان به ثبت رسیده است.

 

آمار لحظه ای بیماران کرونا ویروس (nCoV)

 آمار کشته شدگان کرونا به تفکیک جنسیت و سن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی