رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

 

وزیر بهداشت، Olivier Veran، که همچنین به عنوان یک متخصص مغز و اعصاب نیز شناخته میشود، روز شنبه توئیت کرد که "مصرف داروهای ضد التهابی (ایبوپروفن ، کورتیزون و ...) می تواند یک عامل تشدید کننده عفونت باشد. اگر تب دارید، پاراستامول مصرف کنید. همچنین اگر شما در حال مصرف داروهای ضد التهاب هستید یا ب آن شک دارید، از پزشک خود مشاوره بگیرید. "

این در حالی است که برخی از متخصصان بهداشت، پیشنهاد او را نقد کرده و از او شواهدی برای تائید این توصیه درخواست کردند.

در همان روز توصیه های وران در غالب گزارش دولت فرانسه آمد و "اثرات جانبی منفی"  استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) -  خانواده داروهای شامل ایبوپروفن - برای بیماران COVID-19 در موارد بالقوه تائید شد.

وزارت در دستورالعمل جدید  افزود:" ما تکرار می کنیم که درمان تب یا درد ناشی از COVID-19 یا هر بیماری ویروسی تنفسی دیگر باید پاراستامول باشد. " پاراستامول معمولاً در ایالات متحده با نام استامینوفن شناخته می شود.

 

موگ چویک، محقق دانشگاه عفونت و بخش بهداشت جهانی آندروز، در توئیتر خود گفت: "به شدت نگران این گفته جسورانه باشید." "هیچ مدرک علمی وجود ندارد که من متوجه بشوم  ایبوپروفن [باعث بدتر شدن] نتایج در COVID-19 می شود."

اما متخصصان دیگر اظهار داشتند، حتی اگر رابطه ای بین این دو نباشد، توصیه های وران مطابق با راهنمایی کلی برخی از کشورها در مورد مسکن های ضد التهاب مانند ایبوپروفن است.

یک دلیل خوب برای جلوگیری استفاده از ایبوپروفن وجود دارد، و آن جلوگیری از آسیب رساندن به کلیه ها است، که توسط بیماری COVID-19 این آسیب شدت میابد.

 

بیل ، رهبر گروه در زیست شناسی سلولی از عفونت در موسسه فرانسیس کریک انگلستان:

"یک دلیل خوب برای جلوگیری از ایبوپروفن وجود دارد زیرا ممکن است این دارو، آسیب حاد کلیه را توسط هر بیماری ای تشدید کند، از جمله بیماری COVID-19، که به کلیه ها آسیب میزند."

[منبع]

 

 

آمار لحظه ای بیماران کرونا ویروس (Covid-19) به تفکیک استان ها

 آمار کشته شدگان کرونا به تفکیک جنسیت و سن

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی