رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

نام علمی ویروس کرونا چیست؟

 

در حال جهش به سوی کشنده تر شدن؟

تمام ویروس ها به مرور زمان جهش میکنند و Covid-19 نیز از این قاعده مستثنی نیست. چگونگی گشترش انواع مختلف ویروس به انتخاب طبیعی بستگی دارد - این به آن معنی است که ویروس هایی که میتوانند سریع تر تکثیر شوند و به طور موثر در بدن تکثیر شوند، "موفق تزین"  ویروس ها هستند. و این لزوما به معنی خطرناک تر شدن این ویروس نیست، چرا که ویروس هایی که به سرعت قربانیان خورد را میکشند یا آنهایی که چنان بیمار را ناتئان میکنند که حرکتی نتوانند بکنند، دارای احتمال انتقال کمتری به نسبت سایرین هستند.

تجزیه و تحلیل ژنتیکی دانشمند چینی از 103 بیمار مبتلا شده به ویروس کرونا، در ووهان و سایر شهر ها، نشان میدهد که در ابتدای شیوع دو شاخه اصلی از این ویروس ظاهر شده است(L و S)، به نظر میرسد مدل L در اوایل نسبت به S دارای شیوع بیشتری بوده است (حدود 70% نمونه های ثابق) اما به نظر میرسد شاخه S ویروس دارای اصالت بیشتری از نسخه L بوده است(نوع S کشنده تر و ابتدایی تر بوده که به مرور مبتلایان آن کاسته شده).

این تیم اظهار داشتند که این آمار نشان میدهد که شاخه L "تهاجمی تر" بوده است. یا راحت تر منتقل میشود و سریع تر در بدن تکثیر میشود. با این حال این تئوری تا حدی به بررسی بیشتر نیاز دارد، زیرا هنوز مقایسه مستقیمی صورت نگرفته است که ببینیم افرادی که نسخه ویروس را میگیرند، احتمال دارد آن را منتقل کنند یا ا علائم شدیدی را متحمل شوند.

 

این خطرناکتر از آنفولانزای زمستان است؟

    بشتر افرادی که مبتلا به کرونا ویروس میشوند علائمی بیشتر از علائم آنفولانزا را تجربه نمی کنند. اما به نظر میرسد مشخصات کلی این بیماری از جمله میزان مرگ و میر آن جدی تر است. در زمان شیوع بیماری با محاسبه نکردن تعداد زیادی از بیماری های خفیف میزان مرگ و میر این بیماری بسیار بیشتر از آنچه بود محاسبه شد. اما این هفته، یک متخصص WHO اظهار داشت که این مورد در COVID-19 رخ نداده است. بروس آیلوارد، که یک ماموریت بینالمللی برای آموزش مواجه با این ویروس را در چین بر عهده داشته است، گفت این شواهد نشان نمیدهد که ما فقط نوک کوه یخ را دیده ایم، اگر با آزمایش های بیشتر نتیجه گیری شود، به آن معنی است که تخمین های فعلی از میزان مرگ و میر 1% دقیق هستند. این نشان میدهد که Covid-19 میتواند 10 برابر خطرناک تر از آنفولانزای فصلی باشد. تخمین زده میشود در سال 2900.000 الی 650.000 نفر بر اثر این بیماری کشته شوند.[منبع]

 

خبر مربوط به 14 اسفند بوده است.

 

دانشمندان نگران جهش های دیگر این ویروس هستند و این احتمال را دور از ذهن نمیدانند.

احتمال 1% مرگ و میر بعد ها با این مطلب رد شد و این میزان افزایش پیدا کرد حتما بخوانید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی