رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

  حداقل 20% از جمعیت جهان توسط ویروس کرونا در حالت قفل قرار دارند. با گسترش ویروس کرونا، برخی کشور ها شهروندان خود را به حالت تعطیل درمی آورند.(اصطلاح "lockdown" برای اکثر کشور ها استفاده شده که این اصطلاح جدید است و فنی نیست)

  کشور های هند، چین، فرانسه، ایتالیا، نیوزلند، لهستان و انگلستان بزرگترین و محدودترین قرنطینه جمعی جهان را اجرا کرده اند. تا کنون 423،000 نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند که در این میان 18،900 نفر جان خود را ازدست داده اند.

   ووهان، چین، که  ویروس برای اولین بار در آنجا ظاهر شد، بیش از شش هفته قفل شده است و بسیاری از شهرهای دیگر چین هنوز هم با محدودیت های سفر روبرو هستند.

   کشورهای زیادی اقداماتی را برای کند کردن شیوع Covid-19، از قرنطینه های ملی گرفته تا تعطیلی مدارس انجام می دهند.

   گاردین تخمین زده است که 20% از جمعیت جهان تحت نوعی تعطیلی قرار گرفته است و هند به تنهایی جمعیت 1.3 میلیاردی خود را برای 21 روز در خانه نگه خواهد داشت.

   نخست وزیر جوزپه کنته پس از افزایش موارد Covd-19 در ایتالیا، در 10 مارس کل کشور را به حالت تعطیل درآورد. محدودیت های سفر، تفریحات، کار، رفت و آمد به کلیسا و سایر جنبه های زندگی را برای 60 میلیون شهروند خود ایجاد کرد. اسپانیا نیز بعد از فرانسه از این روند پیروی کرد و به شهروندان دستور داده تا در خانه های خود بمانند. بعد از چین ایتالیا بیشترین آمار ابتلا به این ویروس را داراست(حداقل 63،900 نفر و مرگ 6،070)

    اقدام اخیر هند موجب شده بزرگترین قرنطینه در خارج از چین اتفاق بیافتد و 1.3 میلیارد نفر به خانه های خود محدود شوند. تغریبا نیمی از جمعیت چین - حدود 780 میلیون نفر - از 17 فوریه تحت محدودیت سفر قرار گرفته بودند(اما دو ماه بعد از اعمال این محدودیت ها، استان هوبی گزارش کرده است که محدودیت های خود را کاهش داده است).

    دوشنبه (4 اسفند 99) بریتانیا کشور را تعطیل (قفل یا قرنطینه) کرد و برای اجرای آن از پلیس کمک گرفت.

    در اتحادیه اروپا، کشور ها مرزهای خود را بسته اند و سفر های غیر ضروری را لغو میکنند.

    جمهوری السالوادور (واقع در امریکای مرکزی) یک قرنطینه ملی را به 6.4 میلیون نفر از ساکنین خود تحمیل کرده است و طرح ممنوعیت ورود خارجی های را به اجرا گذاشته است.


     سازمان بهداشت جهانی که به طور رسمی شیوع بیماری را همه گیر اعلام کرده است، از "همه کشور ها" خواسته است تا تلاش هایی را برای محدود کردن تعداد مبتلایان و کند کردن آن انجام دهند.

 

      اصطلاح "lockdown" یا "قفل کردن"  یک اصطلاح فنی است که توسط مقامات بهداشت عمومی مورد استفاده قرار میگیرد، و میتواند به هر چیزی از قرنطینه های اجباری جغرافیایی گرفته تا توصیه های غیر اجباری ماندن در خانه، تعطیلی انواع خاصی از مشاغل و ... .

 

منبع

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی